Ewha Movie Festa - on line  

PING-PONG : bigger the space, higher the voice 







ARTIST  













EWHA  WOMANS  UNIVERSITY   COLLEGE OF ART&DESIGN                                                          EWHA   MEDIA   ART   PRESENTATION                                                    ©EMAP  EWHA   2024



2020 Ewha Movie Festa - on line  
PING-PONG
    :bigger the space, higher the voice








핑-퐁 : 커진 공간, 높아진 목소리

 

  코로나19의 영향으로 최초로 온라인으로 진행됐던 2020 EMAP는 '핑-퐁: 커진 공간, 높아진 목소리'라는 주제로, 온라인 플랫폼을 통해 더 명확한 메시지전달을 목표로 했습니다. 특히 '작은 영화의 함성' 섹션은 젊은 감독들의 독특한 시각을 조명했고, 'A Maze, A Muse' 섹션에서는 이화여대 학생들의 애니메이션과 뮤직비디오 작품을 상영하여, 이해와 공감이 상실된 시대의 몸과 소리 언어를 다룬 작품들을 선보였습니다다. 

In 2020, amidst the challenges of COVID-19, the Ewha Green Movie Festa launched its first online event. The festival featured diverse sections, such as "Small Film's Roar," highlighting the unique perspectives of young directors, and "A Maze, A Muse," showcasing animations and music videos created by students from Ewha Women's University. These sections explored the intersection of body and sound language in an era where understanding and empathy seem to be lost.

[작은 영화의 함성]
<거미>, 구소정, 29min 45sec, 2019
<아니 감독님 생각을 해보세요>, 하나, 20min, 2019
<오래된 시계>, 유지민, 19min 49sec, 2019
<오른쪽>, 김다운, 13min, 2019.  

[Roar of the Small Film]
<Spider>, by Sojeong Gu, 29min 45sec, 2019
<Think About the Director's Intent>, by Hana, 20min, 2019
<The Old Clock>, by Jimin Yu, 19min 49sec, 2019

Mira Yankova
Robert Kuźniewski
허현정 
Fabian Lang
Liu Yinan
 Emilie Crewe
Jun-Yuan Hong
Miranda Friedman
Marco Joubert
 Mira Yankova
Robert Kuźniewski
 Hyunjeong Heo, 9min, 2019
<Shattered Identity,>, by Fabian Lang, 6min 8sec, 2020
<A Big Tree in Front of the House>, by Yinan Liu, 6min 7sec, 2020
<This Is for You>, by Emilie Crewe, 9min 10sec, 2020
<Where do you come from>, by Jun-Yuan Hong, 16min 44sec, 2019
<, see?>, by Miranda Friedman, 27min 47sec, 2020
<The Prophetess>, by Marco Joubert, 2min 20sec, 2019










2024  EWHA  MEDIA  ART  PRESENTATION         2024  EWHA  MEDIA  ART  PRESENTATION         2024  EWHA  MEDIA  ART  PRESENTATION        2024  EWHA  MEDIA  ART  PRESENTATION



ARTIST

Gu So jeong  구소정
Hana 하나
Yu Ji min 유지민
Kim Da eun김다운


































EWHA  WOMANS  UNIVERSITY   COLLEGE OF ART&DESIGN                                                          EWHA   MEDIA   ART   PRESENTATION                                                    ©EMAP  EWHA   2024


Hitomi Tada 히토미 타다



<zenteki ni ibitsu na koukatsu – ver.2>  | Installation | 2007 

    -

   -




2019Echo Echo: be, colored


물, 들다 


In 2019, EMAP unveils <Be, Colored> showcases selected works through international exchanges with Poland's Center for Contemporary Art in Warsaw and France's OVNi Festival in Nice, marking the 30th anniversary of Korean-Polish diplomatic relations. Introducing the inaugural "EMAP International Competition: color your color," the festival aims to provide a platform for artists from diverse backgrounds to showcase their talents, fostering global artistic dialogue. The Ewha Film Festival 2019, curated by Shin Bo-seul, explores the theme of "environment" under the title 'eco echo', featuring six sections across 10 screens. Highlighting Moon So-ri's directorial works, including <Actress on the Today> and <The Best Director>, the festival also hosts related talk programs.

2019년 EMAP는 <물, 들다>라는 타이틀로 한국과 수교 30주년을 맞는 폴란드 바르샤바의 CCA (Center for Contemporary Art), 그리고 프랑스 니스 OVNi Festival과의 국제 교류를 통해 선별된 작품들을 상영한다. 또한 올해 처음으로 <EMAP 국제공모전: color your color>을 시작해 각기 서로 다른 문화와 배경을 가지고 있는 예술가들이 자신의 잠재력과 역량을 펼칠 수 있는 장을 마련, 국제적인 예술 교류의 장으로 성장하고 있다. 이화영화제 2019는 신보슬 초빙 큐레이터를 주축으로 <Eco echo>라는 타이틀 아래 '환경'을 주요 테마로 구성하여, <메인 테마 섹션>, <여성 영화 섹션>, <서울 환경 영화제 특별전>, <작은 영화의 함성>, <센스 스크린: 오감 자극>, <듀얼 스크린: 데코(D-echo)>으로 구성된 6개의 섹션에 10개의 스크린을 설치했다. 배우 문소리의 연출작 <여배우는 오늘도>와 <최고의 감독>이 상영되며, 관련 토크 프로그램을 진행했다.










2019   ARTIST Ania Nowak
Anna Karasińska
Clément Cogitore
Florian Pugnaire
Harun Parocki
Ines Doujak
Jaeyeon Yoo
Kwangjoo Son
Minjung Kim
Mariana Vasilleva
Marta Ziółek
Nathalie Djurberg
Okhyun Ahn
Pierre Gaignard
Pierre Jean Giloux
Rémi Klemensiewicz
Sean Roh
The Chorus of Women
Wojciech Pustoła
Yuri Ancarani

Badel, Sabah
Byeong gi Lee
Clément Cogitore
Coty Tsang
Daeui Hong
Darae Baek
Dongi Kim
Haksoon Hong
Hanbi Kim
Heeseung Choi
Hyeryeong Kim
Jaechan Jae
Jihan Ju
Jiyeon Kim
Jiwon Oh
Jooyoung Hwang
Jueun Kim
Jungmin Cha
Juhee Park
Juhee Wee
Katrin Niedermeier
MATTRESS
Meong gye meong
Roman Song
Seoyeon Kim
Seyeon Jung
SIGAJI
Sohyun Geum
Sujin Kim
Subi Choi
Team Dino Show
UVA
Woogyung Han
Youngshin Son
Yonghyun Jo

Yujin Heo

니아 노박
안나 카라신스카
클레몽 코지토르
플로이앙 푸녜르
하룬 파로키
이네스 도우약
유재연
손광주
김민정
마리아나 바실리바
마르타 지오예크
나탈리 뒤버그
안옥현
피에르 게이냐르
피에르 장 길롱
해미 클레멘세비츠
노세환
여성 코러스단
우치시에 푸스토와
유리 안카리니

바델, 사바흐
이병기
  클레몽 코기토르
코티 창
   홍다의
백다래
김동이
홍학순
김한비
최희승
김혜령
재즈찬
주지한
김지연
오지원
  황주영
김주은
 차정민
박주희
위주희
카트린 니더 마이어
매트리스
명계명
송로만
김서연
정세연
시가지
금소현
김수진
최수비
팀 다이노 쇼
유브이에이
한우경
손영신
조용현
허유진



2019   ARTIST Ania Nowak
Anna Karasińska
Clément Cogitore
Florian Pugnaire
Harun Parocki
Ines Doujak
Jaeyeon Yoo
Kwangjoo Son
Minjung Kim
Mariana Vasilleva
Marta Ziółek
Nathalie Djurberg
Okhyun Ahn
Pierre Gaignard
Pierre Jean Giloux
Rémi Klemensiewicz
Sean Roh
The Chorus of Women
Wojciech Pustoła
Yuri Ancarani

Badel, Sabah
Byeong gi Lee
Clément Cogitore
Coty Tsang
Daeui Hong
Darae Baek
Dongi Kim
Haksoon Hong
Hanbi Kim
Heeseung Choi
Hyeryeong Kim
Jaechan Jae
Jihan Ju
Jiyeon Kim
Jiwon Oh
Jooyoung Hwang
Jueun Kim
Jungmin Cha
Juhee Park
Juhee Wee
Katrin Niedermeier
MATTRESS
Meong gye meong
Roman Song
Seoyeon Kim
Seyeon Jung
SIGAJI
Sohyun Geum
Sujin Kim
Subi Choi
Team Dino Show
UVA
Woogyung Han
Youngshin Son
Yonghyun Jo

Yujin Heo

니아 노박
안나 카라신스카
클레몽 코지토르
플로이앙 푸녜르
하룬 파로키
이네스 도우약
유재연
손광주
김민정
마리아나 바실리바
마르타 지오예크
나탈리 뒤버그
안옥현
피에르 게이냐르
피에르 장 길롱
해미 클레멘세비츠
노세환
여성 코러스단
우치시에 푸스토와
유리 안카리니

바델, 사바흐
이병기
  클레몽 코기토르
코티 창
   홍다의
백다래
김동이
홍학순
김한비
최희승
김혜령
재즈찬
주지한
김지연
오지원
  황주영
김주은
 차정민
박주희
위주희
카트린 니더 마이어
매트리스
명계명
송로만
김서연
정세연
시가지
금소현
김수진
최수비
팀 다이노 쇼
유브이에이
한우경
손영신
조용현
허유진



        2019
Okhyun Ahn      안옥현



But not too much, 2011, 7min


An Okhyun's works are an expanded meditation on emotions, describing and further leading to emotions drawn out by such descriptions. Her works, uncomfortable yet charming, delicately navigate between the real and the constructed reality, the emotional and the agonizing, and simplicity and melodrama. An Okhyun juxtaposes disparate elements such as opera and rock and roll, television dramas and art films, pushing the audience into emotional uncertainty and astonishment. She deeply explores how emotions depicted through lip-syncing evoke emotional responses from the viewers. While audiences recognize that the unfolding narrative is artificially constructed, the artist investigates how these depicted emotions evoke emotions in the viewer. This process shows individuals standardizes their own affect with specific feelings.

안옥현 작업들은 감정에 관한 확장된 명상으로 감정에 대한 묘사이고 더 나아가 그러한 묘사에 의해 끌어내진 감정들이다. 불편하면서도 동시에 매력적인 그녀의 작업들은 실제 현실과 만들어진 현실, 감성적인 것과 고뇌 그리고 단순함과 멜로 드라마 사이를 미묘하게 떠돌고 있다. 이 작업에서 그녀는 립싱크를 통해서 묘사된 감정이 그것을 보는 관객의 감정적 반응을 어떻게 끌어 내는지, 즉 개인이 자신의 정동을 특정 감정으로 고정해 가는 과정을 탐구한다. 그녀는 립싱크를 통해서 묘사된 감정이 그것을 보는 관객의 감정적 반응을 어떻게 끌어 내는가에 대해 깊이 탐구하고 있다. 관객은 펼쳐지는 내러티브가 인위적으로 만들어진 것이라고 인지하는데, 작가는 그 묘사된 감정이 보는 이의 감정을 끌어내는 것을 탐구한다. 인종, 문화, 성 정체성에 대한 이슈를 건드리면서 관객들을 놀라게 하며 동시에 매혹한다.


      2019
Ania Nowak     아니아 노박



Untitled, 2017, 15 min 22sec


In Ania Nowak's performances, characters' biological genders are creatively altered. The heavy movements, large feet adorned with white sneakers, and knee socks represent masculine characteristics, while the blue wig and intense makeup evoke a drag queen. A belt with an artificial penis and a transparent blouse revealing a female performer's torso further blur gender lines. The performer, doubling as the director, begins a speech with "The truth is.." and reads summarized notes. This act is part of Komuna//Warszawa's Micro Theatre series from 2016-2017 designed with minimal resources. It includes up to four participants two microphones, a few spotlights, a video projector, and a small stand, following a set of unique performance rules.

아니아 노박의 무대 위 캐릭터들의 생물학적 성별은 다양한 방법으로 조작되어 표현된다. 무거운 움직임, 하얀 운동화를 신은 큰발 그리고 무릎 양말은 남성적인 특성을 나타내는 반면, 파란 가발과 강렬한 화장은 드랙 퀸을 연상시킨다. 여기에 인조 페니스가 달린 벨트와 투명한 비닐 블라우스 아래 드러나는 여성 연주자의 상반신이 추가되어 성별에 대한 고정관념을 더욱 흐릿하게 한다. 연주자 (감독 본인)는 무대 중앙에 서서 공식적인 발표를 할 것처럼 손을 펼치며 "사실이야..."로 말문을 연다. 이후 손에 쥔 종이에서 간략하게 정리된 몇 마디를 읽어 내린다. 이 공연은 2016~2017년 코무나//바르샤바에서 제작한 <마이크로 극장> 시리즈의 일부로 짧은 시간 동안 제한된 자원을 활용해 만들어진다. 참가자는 최대 4명이며 두 개의 마이크, 몇 개의 스포트라이트, 한 대의 비디오 프로젝터, 작은 받침대만을 사용해 규칙에 따라 공연한다.